.

Day 03 - Your views on drugs and alcohol.

Kategori: Allmänt

Min syn på droger är kort sagt: knark är bajs. Jag avskyr droger och tar avstånd från alla som sysslar med sånt. Mina principer är att knark endast, absolut endast för med sig dåliga saker och det är något man ska passa sig jävligt noga för.
 
jag förstår att det skriker dubbelmoral om mig, men min syn på alkohol är inte alls i nivå med synen på droger. Jag tycker att det är helt okej att dricka alkohol, så länge man inte blir en jävla douchebag och beter sig som ett svin. Det är INTE okej att använa alkoholen som ursäkt för snedsteg och griseri.
 
Däremot så tycker jag att man ska dricka med måtta och inte jämt söka anledningar till att dricka. Alkohol är precis som droger skadligt för kroppen, och man ska vara snäll mot sin kropp.
 
Det värsta jag vet när det gäller alkohol, det är inte dom som super sig redlösa varje helg, utan det är vardagsalkoholisterna som alltid sitter hemma i sin ensamhet och pimplar i sig öl/cider what ever. Snälla, ta tag i era liv, ni är värda så mycket mer än att sitta och supa i er ensamhet. Slösa inte bort era liv på att må dåligt!
 
För några år sedan hade jag några riktiga alkismånader. Jag var ledsen, jag var olyckligt kär i mitt ex och allt kändes bara skit, ingen verkade förstå mig. jag drack för första gången alkohol sommaren 2009, på PDOL. Jag minns att jag blev förvånad, för jag var full och... Glad? Vilken grej. Att vara berusad blev min flykt från vardagen, jag söp bort mina sorger för att orka, och det funkade. Som tur var så gick jag gymnasiet då, andra året och då kan man inte supa skallen av sig varje dag.
 
Idag är jag så mycket starkare, ingen kan blåsa omkull mig nu.
17 bast på samtliga bilder. Fan, det enda jag behövde var förståelse.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: