.

Pojkvänsfritt

Kategori: Allmänt

Inatt är första natten på evigheter som jag och Emil sover ifrån varandra. Han ska nämligen bussa ner till Karlstad med två vänner och heja på luleå hockey. Mitt underbara hjärta. Jag vägrar att låta mig själv att sakna honom fast jag egentligen bara vill krypa ihop i fosterställning och dunka skallen i väggen. Istället sitter jag i mitt gamla flickrum framför datorn och firar med chokladmjölk och smörpopcorn. Firar att det är pojkvänsfritt. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är skönt eller tråkigt med tystnaden och ensamheten. Bitterljuvt på något sätt.
 
Fyfan, snart firar vi tre år tillsammans. För tre års och en månad sedan var jag helt säker på att jag aldrig mer skulle bli kär i någon. Ville inte, orkade inte. Jag var så fruktansvärt leds på allt vad killar hette och bara ordet pojkvän fick mig att vilja kräkas. Emil kom egentligen in under en lustig tid i mitt liv. Jag var inte alls intresserad av att ha en pojkvän men helt plötsligt så stod han bara där. Finaste Emil. Han fyllde inte i en enda kriterie jag hade på "den perfekta pojkvännen" - Han var ju blond, yngre och lugn. Hade aldrig kunnat föreställa migsjälv att det var en kille som han som jag skulle spendera det kommande åren med. Men det blir inte alltid som man har föreställt sig, och det är jag gränslöst glad över. Han är den snällaste personen jag någonsin har mött, och att han är min, just bara min gör mig så jävla lycklig. Okej, nu saknar jag honom sjukt mycket haha.
 
halloween 2010
 
Så mycket glädje, så många tårar. Så mycket skratt och kärlek, lika mycket vänskap. Det dig jag vill bli gammal med, vill ruttna med dig. Kämpa för mål och resultat. Skulle offra hela mig för att rädda dig, tusen gånger om.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: