.

älskade

Kategori: Allmänt

Min farmor gick bort i Augusi 2009. Jag ska vara helt ärlig nu, jag saknar henne sjukligt mycket och tänker på henne flera gånger per dag. Tanken brukar slå mig, att DET DÄR, det ska jag berätta för henne. Sen kommer jag på att det inte går.
 
Jag har en tatuering som är ämnad till henne. Den sitter i nacken (och är groteskt ful). Det är en text, en trudilut från metallicas "Nothing else matters" och det står so close, no matter how far. Det är mitt sätt att säga att döden inte kunde skilja oss åt.
 
För det kunde den inte.
 
För min farmor brukar nämligen hälsa på mig i mina drömmar, med jämna mellanrum. Älskade, fina underbaraste farmor.
 
Senast inatt pratade jag med henne. Jag frågade hur hon mådde och om hon trivdes i himlen. Hon berättade att allt bara var bra med henne och att hon var frisk och stark. Vi kramades och jag taladed om för henne hur mycket jag älskar och saknar henne, och hon sa detsamma. Jag visste hela tiden at hon egentligen var död och bara var på besök.
 
Min farmor var underbar. Genomgod och otroligt snäll. Hon ville alltid allas bästa och var otroligt mån om andras välmående. Min personlighet har jag till mesta del ärvt av henne och jag är så enormt lycklig över det, av mina släktingar så är det henne jag är mest lik personlighetmässigt sätt.
 
Jag vet om att hon är med mig i allt jag gör. Ibland kan jag känna att någon stryker mig på kinden och jag vet med all säkerhet att det är hon.
 
Igår när jag var med Anya så började vi prata om döden. Hon sa, att när hon blir lika stor som mig så vill hon fortfarande att vi ska leka och göra roliga saker. Jag sa, att när hon är lika stor som mig så kommer jag vara en gammal tant. hon blev lite ledsen och sa att hon inte ville att jag skulle bli gammal. Jag sa att vi kan vara gamla tillsammans och fortfarande göra massor av roliga grejer, men hon  sa att hon inte ville bli det. Hon sa, jag vill inte bli gammal för då hamnar man i himlen, och jag vill vara kvar på jorden.
 
Älskade liten, så liten och så mycket funderingar. Jag berättade för henne att alla för eller senare hamnar i himlen, och att det inte är någon man behöver vara rädd för. jag sa, att himlen är ett vackert ställe där det alltid är sommar, och om man tidigare varit sjuk så blir man frisk när man kommer dit. Sen så får man träffa alla som man tycker om som också är där. Jag berättade, att i himlen så finns det inga dumma människor och alla är snälla mot varandra.
 
Finaste skitunge, aldrig någonsin ska jag låta någon behandla henne dåligt. Jag ska så gott jag kan skydda henne från rädsla och ondska. Så otroligt starka band vi har, hon och jag.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: