.

Day 01 - Your current relationship, if single discuss how single life is.

Kategori: Allmänt

Min pojkvän heter Emil och är snart 19 år. Vi har varit tillsammans i drygt 2,5 år. Många tjejer kan inte tänka sig att vara tillsammans med yngre, men jag tycker bara att dom är dumma i huvudet eftersom det verkligen, om något är att dömma ut en person före man känner den.
 
Hur som helst. Egentligen är hela vårt förhållande ganska konstigt eftersom vi är så väldigtväldigt lika varandra men samtidigt så himla olika. För det mesta så tycker vi tvärs emot varandra, vi är ungefär lika lika som blåbär och banan. Han vill bo i lägenhet resten av sitt liv, medans jag absolut ska bo i hus i framtiden. Han är en hemmagris som typ aldrig vill flytta hemifrån (hehe) medans jag knappt har något fast hem. alltså hem HEM. Han är lugn och jag är dampig. Jag dras till äventyr medans han håller sig till tryggheten. Jag är frispråkig och är inte rädd för att stå upp för mina åsikter medans han knappt vet vad han står för. Han är försiktig av sg medans ag är en "KÖR BAA KÖR!!!" person.
 
Vårt förhållande är ganska knepigt och det har haft sina svackor,  men jag antar att allt bra väger tyngre än det jobbiga.
 
det allra bästa med vårt förhållande är tilliten. Emil har aldrig gett mig någon anledning till att känna svartsjuka mot honom och han försöker inte hålla mig i ett koppel. Han skulle aldrig hindra mig från att göra saker på tu man hand, umgås med killkompisar, sova med killkompisar, gå ut på krogen utan han. BO med killkompisar. För han vet att han inte har något att oroa sig för, och det är så himla skönt med han, att han inte tar ut saker i förväg. Han låter mig vara en egen person, med egna åsikter. Vi är liksom inte ihopväxta. Han skulle aldrig få för sig att lägga sig i hur jag klär mig eller hur jag beter mig.
 
en annan sak som är himla fint med han är att han är otroligt omtyckt av min familj, något som är jätteviktigt för mig. Min mamma är helt övertygad om att det är honom jag kommer gifta mig med en dag och att det är han som kommer vara pappan till hennes barnbarn. Min yngsta lillasyster kallar honom för storebror och han och min mellersta syster kramar alltid om varandra när dom träffas. Det värmer enromt mycket för mig. Emil är tveklöst den snällaste personen jag känner!
 
Och oavsett om jag av naturen är en pessimist och har svårt att tro på "evig kärlek" "föralltid" osv, medans han inte gillar att planera saker hundra år i förväg. så kort sagt tar vi dagen som den kommer. Om det mot förmodan skulle ta slut mellan oss inom en snar framtid så vet jag att det har vart den bästa tiden i våra liv och att vi kommer minnas vårt förhållande med glädje och skratt. Det är en ren slump att vi över huvudtaget känner varandra så jag antar att slumpen får avgöra resten också.
 
Jag älskar Emil mer än ord kan beskriva. Han är min bästa vän, mitt skratt. Han är axel jag kan gråta mot när allt är jobbigt. Han är min fallskärm när livet rasar. Han skulle aldrig såra mig medvetet och han är väldigt mån om mitt välmående. Han är finast i världen ♥
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: