.

massa prat

Kategori: Allmänt

Hej! Jag ska jobba natt i veckan , därför sitter jag uppe sent och vänjer mig lite. Ny vecka = massor av jobb, skönt! idag har jag jobbat 13-21 och imorgon, tisdag och onsdag vankas det nattjobb, 21-07. Äntligen, som jag har längtat efter att få jobba natt.

Det blir även att jobba midsommar för min del, har velat fram och tillbaka flera gånger om jag ska jobba eller vara ledig på midsommar, fast egentligen... Visst , det hade vart jättekul att vara med fina vänner, men jag har aldrig någonsin hittils firat midsommar, och det var för tre år sedan jag överhuvudtaget visst att midsommar var en högtid. (ja, jag har levt under en stor tung sten hela mitt liv, då blir man bakom flötet)

Gud, jag älskar verkligen mitt jobb! :) I och med mitt jobb så har jag blivit mer ödmjuk, och för mig är det verkligen en personlighet som är eftersträvansvärd och något himla fint. Jag lär mig för varje dag som går att förstå mig på olika typer av människor i olika åldrar och livssituationer. Jag är väldigt ung, och har faktiskt inte särskilt många livserfarenheter, men det kommer.

Jag tycker att det är så otroligt spännande att lyssna på personers berättelser från förr. Tillexempel idag, då pratade jag med en kvinna som har vuxit upp i torneådalen, där även min mormor var ifrån. Hon berättade bland annat  hur det var att växa upp på den svenska sidan , medans det var krig på den finska, något som mormor också berättade om. Hon berättade saker som varken står i historieböcker eller som går att söka på googel. spännande!



Annars då.. På onsdag åker ena halvan av familjen till thailand. vill så gärna följa med, men jag ska ändå flytta dit i framtiden så jag hinner.

I helgen var jag på besök i underbara lillpite. Älskar den byn. Hälsade som vanligt på hos familjen Lidman/Lindström, och dom har en gästvänlighet som skänkt från ovan. Fina underbara otroligt älskade vänner ♥ rakarns vad jag tycker om er!

Jag och Jensan stack ut och tältade, ojoj.. nog för att jag älskar att tälta, men det var ett tag sedan sist så jag var rätt nojjig. Låg i flera timmar och väntade på att en seriemördare skulle sticka ihjäl oss, haha. Blev riktigt förvånad när jag vaknade på morgonen och insåg att vi faktistk levde.


Hann även med att få nya vänner och en utgång på Kalles i piteå. ååh, när jag tänker efter, helgen var verkligen riktigt, riktigt fin!!





älskade storebrolle.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: