.

Spöken på jobbet?

Kategori: Allmänt

Måste bara berätta lite snabbt om när jag jobbade natt tisdag till onsdag. Det var min första natt på ett nytt ställe och jag var extra resurs åt en kvinna som sov, även alla andra brukare på avdelningen sov. Hon jag jobbade med var inne på kontoret och svarade på trygghetslarm och jag satt ensamen i dagrummet och såg på tv (på låg volym såklart , för att inte väcka alla som sov)

Mitt i allt så tycker jag att det låter som att någon går med rullator i korridoren. jag sträcker mig för att se, men nej, ingen rullator inte. Jag vet ju att alla sover och det fanns bara en som har rullator och det larmar direkt hon sätter ner fötterna på golvet, dessutom kom ljudet från andra hållet. Jag tänker att det nog bara var min kollega som gick i korridoren och gick in i något rum, att hon släpar fötterna när hon går.

Bara någon minut senare kommer hon och sätter sig med  mig och jag tänker inte mer på vad jag hade trott mig höra, det var nog trotts allt hon som lät.

Natten därpå håller en kollega från en annan avdelning mig sällskap ett tag. Jag frågar henne om hon inte tycker att det är obehagligt att vara helt själv på en våning, specielt på natten kan man ju bli lite vidskeplig och lättskrämd. Hon svarar att, nej, hon är van men i början var det lite obehaglig.

Jag frågar henne om hon någon gång har upplevt något övernaturligt i huset, och hon svarar; nej , det är lungt här man kan höra lite saker, det är ju ett gammalt hus och många som har dött här, men ingen har någonsin sett eller känt något. Det enda är att man kan höra en rullator i korridoren.

haha. Tji fick jag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: