.

vore egentligen sova nu,....

Kategori: Allmänt

Tanken slog mig just att jag och mina syskon faktiskt har kusiner
som vi aldrig har träffat eller ens vet att de existerar.

min pappa har 6 syskon var av en tvillingsyster (jo, alla är helsyskon, min farmor var en riktig barnmakare). Av syskonskaran bor 4 av dem kvar i Luleå, Faster Marie, Faster Mona, Farbror Stefan och pappa själv.


Sen har jag  tre farbröder som bor i södra sverige. En av dom , Farbror Tommy, har jag träffat rätt många gånger (han är bäst!) Han har en son som jag har träffat när jag var en liten knod men jag har inget minne av det. 

Sen har jag två andra farbröder som jag bara har träffat en gång, och det var på farmors begravning. Det enda jag vet om dom är att dom heter Stig och krister och att en av dom bor i vårby alé (?) men det är verkligen ALLT. Vad deras barn heter och hur gamla de är osv. har jag ingen som helst aning om.

Ganska läskigt, glöööm att mina barn ska växa upp utan att få träffa sina kusiner,
aldrig i livet! de är ju förtusan mina syskons barn...  Fy pappa, fy mina farbröder, fy fy fy på er säger jag bara !

Tänk så fel saker kan bli. Jag vill ju åtminstone veta hur många kusiner jag har.

(kan även tillägga att jag bara har kontakt med två av mina kusiner som bor i Luleå, Noomi och Jon. Om ni läser det här.. Hej på er :D♥ alltså både från mammas och pappas sida , huhu)

Var det någon som sa splittrad familj räck upp en hand tack.

Godnatt


En bild på världens finaste kusin Noomi! snodde den från facebook hehe ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: