.

Klamydiamåndagen

Kategori: Allmänt

idag är det 13 september vilket innebär klamydiamåndag. Ungdomsmottagningen befann sig på gymnasieskolorna och gjorde klamydiatest , superbra !

om jag testade mig ? självklart! Nog för att jag redan är testad och vet att jag inte är smittad, men vafan, gratis är bra. Dessutom fick man en multimarkeringspenna om man gjorde det, riktigt stilig :D  och en massa konmdomer och frukt , vem säger nej till frukt ?!?! Mutning is tha shit ;)


jag tycker att det är riktigt bra att dom har sånnahär dagar faktiskt. Tänk alla som testade sig idag som en kul grej och sen får veta att dom faktiskt är smittade?  och tänk om dom inte hade testat sig och burit på smittan utan att veta om det? urk.. 

visste ni att i sverige drabbas 4 stycken i timmen av klamydia? ganska äckligt va? 



och till alla ni kids där ute, använd kondom, de är sååååå värt de och ni vet ändå inte bättre för att känna dendär skillnaden som alla snackar om  :)

hehe nej men , Tant Beccis ♥ kondomer


nog vet jag att ni är avis vavaVA ;)

Kommentarer

  • Stefan säger:

    Vem kan säga nej till kondomer? Nej, men jag applåderar idén med klamydiamåndagen och ser det enbart som positivt om det får fler att testa sig.

    2010-09-14 | 10:52:31
    Bloggadress: http://kondomakuten.se

Kommentera inlägget här: