.

leka med eld

Kategori: Allmänt

En sak som för mig och Elisa samman är att vi är så lika varann på många sätt och vis , fast vi samtigigt är som blåbär och banan; varandras motsattser. Jag kan inte säga att vi delar samma intressen, även fast vi gör det mesta tillsammans. Hon brinner för cheerleading och tränar säkert fem gånger i veckan och är med i två olika lag medans jag på min höjd pallrar mig till gymmet en gång i månaden. 

Fast när jag tänker efter så är vi nog mer lika varann än olika. Vi delar samma tankar, åsikter och värderingar här i livet. Vi skrattar åt samma saker och känner varandra in och utantill. Hon är helt klart den personen som jag aldrig skulle tveka att ta en kula för. Det må låta hemskt, men om det skulle behövas så skulle jag direkt skydda henne med näbbar och klor.

För vet ni? hon är så sjukt... VACKER! Det är som om hon har en guldkant runt sig, för hon är så gylle av sig. och jag känner mig så jävla förbannat stolt över att de är "Rebecca och Elisa, Elisa och Rebecca", för att jag kan säga att hon är min allra bästa vän. 

 men nu var det inte dethär jag skulle prata om, faktiskt inte ens i närheten utan det bara kom med. Det jag tänkte säga var , som jag mer eller mindra har glömt bort nu var att ett av dom största intresena vi delar är att vi älskar att leka med eld. Och i torsdags var jag helt övertygad om att jag skulle lägga ner med det för ett tag, för att jag inte hade någon insperation och för att jag blev.. rädd för det , på något konstigt sätt. 

Det går inte riktigt ihop , för jag och Elisa har lovat varandra att vi ska utveckla oss och lära oss ännu mer stunts tills vi en dag är riktigt jävla äckligt bra. 


Min insperation kom tillbaka ikväll, känns jävligt skönt att den bara var borta i några dagar för på torsdag ska jag somvanligt ut på isen i coop arena och göra bättre ifrån mig än vad jag någonsin har gjort, bara för att jag kan. och jag har alltid innerst inne alltid lovat mig själv att inte låta min rädsla hindra mig. De gäller bara att komma ihåg at påminna sig själv om sin inre röst.    



De ser så otroligt lätt ut men när man snurrar dom för första gången klarar man inte ens av att snurra dom rakt , vilket är A och O.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: