.

Dag 1: Presentera dig själv!

Kategori: Allmänt

Första uppdraget blir att presentera mig själv, jag ska göra mitt bästa!

Vem är jag då? Jag heter Åsa Rebecca Harila Westling . Namnet Åsa är då mitt mellan-namn som jag har ärvt efter min mor som heter det i förnamn, i min familj har vi pippi på att låta ungarna ärva släktingars namn haha. Westling heter min pappa i efternamn och "tillhör" inte mig egentligen men jag har bestämt att jag också vill heta det, däremot orkar jag inte krångla med namnbyten osv och för mig spelar det ingen roll om det står på papper att jag heter det. Vill jag heta det , ja då heter jag det.

jag:

Samlar på dassböcker
älskar piggelinglassar
är oftast inte brydd om bekymmer

---------------------------------------------------------------------------------------

Jag är född och uppvuxen  i Luleå och jag har bott på samma område hela mitt liv , nämligen Örnäset (mer känt som knarknästet i folkmun)

Jag har tre syskon, en pappa och två "mammor"

När jag var liten ville jag bli brandman, fast kvinna! jag hade en egen ekorre (tyckte jag) som hette Ikaross och som var nästan tam. Honom brukade jag mata med bröd och göra vinterförråd till. Jag älskade att leka hemma hos min mormor, speciellt på sommrarna och det var även där som större delen av min barndom ägnades. Mormor hade en stor tomt och superbra klätterträd som jag gillade att klättra i. Det var dessutom hos henne som Ikaross bodde. Att ge mormor hjärtinfarkt hörde till min vardag då jag gillade att göra saker som barn egentligen inte fick göra; leka med tändstickor, klättra på taket, gå in i vinden, undersöka allt spännande som fanns i garaget osv.

Men jag var en väldigt snäll unge för det mesta som lekte med lugna puckar. Även fast jag gillade att äventyra så tyckte jag att det var lika kul att ha vattenkrig med mina syskon och grannbarnen och plocka vinbär som växte på gården.

Att fira julafton hos mormor var en självklarhet! Tyvärr så hann åldern och sjukdomar ikapp och vi blev tvugna att sälja hennes röda villa och sen några månader tillbaka finns hon inte med oss längre. Därför kommer julen aldrig bli samma sak för mig. Aldrig någonsin.


på äldre dar har jag fått nya familjemedlemmar vilket jag verkligen tyckte behövdes , hehe :D 

Jag tillåter inte att folk tycker synd om mig, jag hatar folks medlidandeblickar och klapp på axeln. när en dörr stängs öppnas två nya. Så småningom kommer det leda till något bra.


Jag skulle beskriva mig själv som en go och glad tjej med skinn på näsan som inte låter folk trampa på mig. jag är den jag är, den jag vill vara. Jag är jag. 



Just nu pluggar jag samhälls Ekonomi. Jag har aldrig tagit skolan på allvar och kommer därför gå ut med inte allt för fina betyg , något som jag faktiskt inte bryr mig om särskillt hårt då jag lever i en "allting löser sig värld".


Däremot proriterar jag mina nära och kära högt, mina vänner är bäst! Jag skiljer väldigt starkt mellan vänner och kompisar och för mig krävs det ganska mycket för att jag ska kalla någon för vän. Hellre få vänner än flera ytliga kompisar. Min bästbästa vän heter ELISA ANDERSSON och hon är den bästa som finns!!!



I framtiden hoppas jag att jag bor i Göteborg eller Härnösand med min kärlek, Emil. Vi har varit tillsammans i drygt 6 månader men det känns som mycket längre. han är en helt fantastisk kille som är god rätt igenom. Hos honom vågar jag tänka på en framtid med, vilket jag aldrig har vågat göra förr. Han är helt underbar och jag älskar honom så in i själen mycket. ♥

Jag gillar att hjälpa andra, jag tycker att det är fachinerande att min hjälp kan betyda för någon annan. Jag ger det jag har och tar det jag får. För mig är pengar inte det viktigaste och jag jobbar även gratis. Dels för att hjälpa till och dels för att det ser bra ut i CV:et , höhö ;P Jag ser mig själv som en maskin. Det jag kan dela med mig av för att hjäpla är jag öppen för. Jag donerar stamceller till den som behöver och ska bli blodgivare. För mig är det en självklarhet att dela med sig.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: