.

Årsresumé och lite sånt :)

Kategori: Allmänt

Sitter och lyssnar igenom en massa gammal musik och kollar på bilder. Nostalgin flödar! hade tänkt göra en årsresumé över året som har gått , från ungefär denhär tiden -08 fram till nu , kul va ? :) kommer bli lite svårt och de kommer ta sin tid ... nåja , peppa peppa ta i trä !



≈ Våren -08:

Våren -08 gick jag på örnässkolan i  9c. Jag hade många kompisar som jag kände mig trygg med och alltid hade jättekul med. högstadiet , speciellt nian var en UNDERBAR tid! Jag var speciellt bra vän med Elisa och  Ellinor , vi var trion som alltid höll ihop :)  skolavslutningen närmade sig med stormsteg , och vi tvingades krama om varandra och lärarna och säga "hejdå , ha en bra sommar och lycka till på gymnasiet" Tårarna sprutade , jag ville inte splittras från alla vänner , den fina klassen och den perfekta skolan. faktiskt , på örnässkolan kände jag enorm trygghet med dom slitna väggarna , snusresterna , klottret och trasiga stolarna. Att lämna skolan som jag gått på i 10 år , de var bland de tyngsta jag någonsin har gjort. Samtidigt visste jag att framtiden stod med öppen famn och de var bara att famna tillbaka , varesig man ville eller ej.



Jag och Elisa på en filminspelning till en engelskauppgift , ser ni vem jag är ? juste - Brittan ;)





Isak och Ricke, klassens scharmörer :)


Vi fem :) (jag Elisa och Elli ville vara lite udda med rosa ;))



Samma här , till filminspelningen på engelskan :) HAHA !



En vanlig syn när man klev in i fiket. Ser ni den vänstra tavlan ovanför våra huvuden ?
Jag är med på den , från sjuan då elevrådet målade i fiket :)

här har ni en närmare titt :



HAHA SKITUNGE !!





Elisa och jag for till kåbdalis på en friluftsdag :)



morgontrötta var vi






tre dagar innan skolavslutningen, Elisa var inte berädd ;)



Avslutningslunchen- de vill säga , sista lunchen för oss nior. vi fick finmat , findukning och allt var lite extra lyx :)
Bäst av allt var när lärarna hade skrivit en låt om alla klasserna. Åh började gråta !  Han i grönt som spelar gitarr var en av mina mentorer.

Här har ni min klass vers , den beskrev oss verkligen perfekt! (klicka på bilden så blir den större):





Trion , en av mina absoluta favoritbild på oss , älskar den :)



Rebecca NJUUUTER SÅ DE TJUUUTER !


Recca leker duktig (tur att jag hade rakat armhålorna ... ;))


Mina mentorer på kvällen innan avslutningen . vi var i örnvik där vi åt mat , lekte underhållningslekar . Lärarna hade modevisning (som ni ser på bilden) allt var så underbart men ändå sorgligt.



Elisa och Elli på muck, alla vi tre var kaniner :)



Muck!  snygga brudar !





Sommaren

Sommarlovet kom och de var tid i frihet. för ett tag. Min lillasyster föddes den 24 juni . Hon trivdes så bra i magen och vägrade komma ut. två veckor försenat plockas hon ut med kejsarsnitt. Hon är ett riktigt midsommarbarn :) Att komma på namn var svårt , jag försökte övertala alla om att hon skulle få heta Valentina , för jag tycker att de är ett av dom vackraste namnena som finns. Dock var jag den enda med att tycka de ;) Nej de blev en av hennes nallar som fick kallas Valentina istället, hon själv heter nu Anya Mani Therese westling choytim . Mani är thailändska och betyder Diamant (då hennes mamma är thailänska)! 


den 30:de juni var de första dagen på sommarjobbet på ssab , som jag hade längtat efter så länge ! jag kommer ihåg hur nervös jag var den morgonen , steg upp klockan 5 för att jag var så rädd för att komma försent. visade sig att jag var två timmar  tidig istället ;) Men vad kan man säga om sommarjobbet? De var bland dom tre roligaste veckorna i hela mitt liv! veckorna bara flög fram. jag gav Ssab arbetskraft , men ssab gav mig så mycke mer än en fet lön tillbaka som tack. Jag fick massor av nya kompisar , en av dom heter caroline larsson och nu går hon och jag i samma klass. På senare tid fick jag min pojkvän , han var en av dom som jag umgicks mest med där. Sen fick man alla minnen , de var verkligen upplevelser! känslan att få vara innanför grindarna i ett industriområde där allt var så stort , de var mäktigt ! Att stiga upp klockan 6 på morgonen för att hoppa på cykeln med lunchlåda hängandes på styret och cykla till jobbet för att sedan byta om till en nerfärgad och smuttsig tygoverall , jag gjorde de med nöje , varje gång med ett leénde på läpparna , jag stortrivdes!  Men precis som med nian så kom sista dagen då vi skulle skiljas. även då kom tårarna. jag hade kunnat jobba tre veckor till , gratis !  Att säga hejdå till alla nya vänner var dock inte lika svårt som till gammla klassen , men de kändes i alla fall.



Jag och Carro mobbade Emil (aka gräsklipparmannen)




Jag , carro och lisa. Dehär var andra dagen på sommarjobbet , gissa om man blev kompis med folk snabbt ! haha , man var illa tvunget annars hade man vart elt utanför.




Min fina Alle :) visst tiggde vi till oss sexiga kepsar?




Carro vattnade dammen ;)




Oskar steker i solen



TRIMPROFFSEN!





haha , bilen stannade och vägrade starta så de vara bara att hoppa ut och putta ;)



Masugnen




Glidare




billig lycka

 


Efter sommarjobbet bokade jag och mamma en resa till Turkiet. resan i sig var inte särskillt
lyckad men de var skönt att komma bort ett tag :) Finns inte så mycket att säga om våran lilla tvåveckorsresa, men bilder ska ni få ! :




skulle kunna åka tillbaka dit endast för denna pizzas skull :D






Vi kom hem en vecka innan skolstarten, en vecka innan gymnasiet. Tiden då allt började på en ny kula. Jag hade sökt till hotell och resturangprogrammet och kommit in. efter en månad insåg jag att min framtid inte bestod av att jobba på en resturang och laga mat, så jag valde att byta till samhälls. jag visste inte vad jag ville gå istället så jag valde bara något spontant. De fick bli samhälls eftersom sommarjobbsCarro och jag hade vid denhär tiden blivit riktigt bra vänner och hon var en som jag verkligen ville tillbringa tre år med. så de fick de bli. Dessutom , ni minns att jag sa att jag trivdes i den skruttiga miljön på örnässkolan? På kungsfågeln där hotell och resturang är var allt nytt och i toppskick , jag saknade dom nötta trappräckena och krypinena som örnässkolan erbjöd. Så för att jag skulle trivas ville jag ha något ungefär likadant. Hackspetten (där jag går nu) är väldigt likt örnässkolan på den delen , lite såfär lodigt och hemtrevligt. Nej när ärligheten ska fram , jag hatade Hotell och resturang , min enda räddning var att byta så snabbt som möjligt annars hade jag hoppat av . en månad gav jag som chans . en hemsk månad, huga !

Samhällsprogrammet var mycket mer välkomnande, redan innan jag hade börjat i den nya klassen var jag bjuden på klassfest hos Alexandra , och jag insåg snabbt vilken härlig klass jag hade haft turen att hamna i, alla var jättetrevlig! och Omid var inte alls blyg för att komma fram och bjuda på 8.5 cider , haha han är alltid lika omtänksam ;D



Systrarna Hanna och Helen , och kungen själv ; Omid


Josefine och en blond cornelia



Carro <3:)


Hanna var pepp :)


Rebecca och en Berhan som gjorde kaninöron x)


puss på vännen


Jag och Elisa hade tidigare gått i ett cheerdance lag . Laget las ner men vi hade ändå inte velat fortsätta , vi ville börja i cheerleading ! sagt och gjort, vi började i ett nybörjarlag som hennes syster var tränare i . De var en helt ny grej för mig , och de kändes verkligen som att de var en grej för mig :)






(jag står mest av alla som bygger till höger)




Alexandras och helens maskeradfest




Rebecca och Mimmi


Rebecca, YouSoFine och sofie






FjortisHanna :D






Hösten



Nöjd över klassen och livet började jag jobba på luleå hockeys hemmamatcher. Eller ja , jag jobbade för cheerleadingföreningen , de vill säga gratis. Fast de gör jag mer än gärna , de var verkligen jätteroligt !
Där fick jag sälja matchprogram , hålla en flagga ute på isen under nationalsången och ibland kasta ut saker till publiken :) Klart de är kul att jobba när man gör de med massa kompisar?!?



Elisa och jag innan vi gick ut på isen :)


så var vi klädda när vi sålde matchprogram



Jag och lina den fina


Vi sålde inte bara matchprogrammen , vi packade även upp dom, räknade dom och fördelade dom. Sen slängde vi dom som inte blev sålda


de brukade vara ca. 400-500 :)


Rebecca jobbar ;)



Vintern


tänker hoppa över alla högtider , såsom jul och nyår , och gå direkt till den 16:de Januari:
Då jag och Alle blev tillsammans ! Den dagen var jag den lyckligaste flickan som trampade på jorden :)
Kommer ihåg den dagen som om den var förra veckan , minns hur nykär jag. minns första kyssen (ALLRA första kyssen , Alle är den första och ända killen , var okysst innan han. kändes jättebra !) Alle , han var verkligen drömprinsen. var jättetajt kompis med honom innan, men de var inget mer än de ! men sen senare , ja då vart vi två ett :) Ja , tänker inte skriva för mycket utan behåller de utanför bloggen iaf, men kär var jag , ojojoj !
 


 
 Carro har tagit bilden , bugar och bockar till henne




Jaa , de börjar bra ihop sig.

Nu tänkte jag berätta kort om Familjeresan till thailand den 24/3 , men bara kort somsagt
eftersom jag har skrivit om den tidigare.

eller nej , vet ni vad ? nu är jag så himla trött på att skriva , så vi tar och hoppar över Thailand , kanske att jag skriver om den senare eller så får ni kolla i mitt arkiv x)




På lördag har jag och Alle vart tillsammans i fyra månader , de ska firas med mys :) jag vet att få saker varar för evig , men de känns verkligen som att mellan mig och Alle , att de är oändligt, förevigt. De är med honom jag vill vara med , åldras med, en dag bo ihop med , resa med och kanske tillochmed ha barn med, jo , jag vill kunna se honom i mina söner. han är liksom den enda för mig. Vi delar på allt ,de finns ingenting jag inte vågar prata med honom om. Och om de nu inte varar förevigt mellan oss så hoppas jag att de är långvarigt, nu när jag har vant mig med honom i mitt liv kan jag inte föreställa mig ett liv utan honom , de skulle kännas handikappat , som att mista sin vänsterhand (jag är vänsterhänt ;D) . och om och när de nu en dag tar slut mellan oss så hoppas jag att vi skiljs som vänner. De är väl de som är de värsta med att bli tillsammans med sin bästa killkompis , när de tar slut förlorar man oftast allt, inklusive sin bästa vän. Om jag skulle förlora honom , vi säger om , då vet jag inte vad jag skulle ta mig till. de är bland de absolut värsta jag kan tänka mig. jag förlorar heller mig själv än honom. Ja ni , kärlek är så svårt att berätta , de är som att orden inte räcker till och att alfabetet innehåller alldelens för få bokstäver för att kunna bygga ihop alla ord. Jag är oerhört glad över att jag har min Alle. Han är så fin , hur ledsen jag än är lyckas han alltid trösta mig , de är många tårar jag har gråtit som bara han har kunnat stoppa på dess mest magiska sätt. Han får mig alltid så glad , mina smilband är alltid uppdragna till örona när jag är med han eller pratar med han. Han är min första kärlek och kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. och jag älskar han ,för den han är med sig själv och den han är mot mig. 16/1 är ett betydelsefullt datum för mig :)


♥ J A G  Ä L S K A R  D I G♥


med de avslutar jag nu, massa kärlek till alla er som har tagit er friheten att läsa allt dehär :)  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: