.

ridån har gått ner

Kategori:

Jag mår inte bra just nu. Långt ifrån. Jag vandrar runt i en dimmig cirkel. Jag mår skit! Den här bloggen är världelös. Jag använder den för  att skriva av mina känslor när jag är ledsen eller arg. Sen blir de helvetes fel i slutändan.  Jag vill vara arg, men jag kan inte. Jag kan inte vara arg ett längre tag , för jag hatar den känslan. Jag vill hata, men jag kan inte hata. Jag hatar att hata någon, så därför gör jag inte det. Istället är jag ledsen. Och varje gång jag har ryckt upp mig får jag höra något som gör mig ledsen igen. Jag klarar det inte. Juli månad ,  vilken bortkastad skitmånad , tänk om vi hade kunnat plocka bort den från år 2009 kalender? Jag måste göra någonting för att koppla bort mig från mina egna tankar, annars blir jag galen! Eller , det kanske jag redan är?  Hur vet man det , egentligen?

Ingenting blir bättre av att gräva ner sig. Men de är så otroligt lätt att säga , att allt blir bra. Att allt ordnar sig. Att livet spinner vidare.  Lättare sagt än gjort.


Jag känner att jag har grävt ner mig i min egna grav , och nu vet jag inte hur jag ska ta mig upp igen.Vänner försöker hjälpa mig som repsteg, men repet går bara av. Jag faller bara tillbaka, ner igen.


Det jag prioriterar högst hos andra är ärlighet. De är det jag uppskattar allra högst. Jag tar hellre emot en svidande sanning, än massa lögner. Ju mer man älskar en person desto starkare är ens förtroendre för den. När jag ber i ärlighetens namn , att inte ljuga för mig, när en person kollar mig i ögonen, och lovar mig sanningen, men ändå ljuger. Det  är då  allt förtroende raderas. Säg aldrig någonsin att ni älskar någon , om ni inte gör det. och ljug inte för den ni älskar/ har älskat. För när sanningen kommer fram, (vilket den ALLTID förr eller senare gör) då finns det så otroligt lite respekt kvar. 

Men jag måste bara säga, att hur kan man göra såhär , mot någon man en gång har älskat? Hur kan man vara så känslokall, hur kan man göra någon så illa medvetet?

Jag vet inte vad jag ska göra för att jag själv ska må bättre. Men jag vill tacka mina underbara vänner, som gång på gång flätar ett nytt rep till mig. Elisa, Ellinor, Hugo,Jossan, Carro L, D och B, Sofie, och såklart Pookie. och alla andra. Ni får mig att se ett ljus i tunneln. Hade ni inte funnits i mitt liv , jag lovar er, jag hade inte ens försökt klättra upp igen. Tack för att ni rycker upp mig. Tack för att ni lyssnar. TACK för att ni finns ! Ni är det värdefullaste jag vet. 

och extra tack till Hugo , som gjorde allt för att jag skulle bli glad idag. Som tog mig ut på en galen biltur ute i hertsöträsk. Som kramade om mig och sa : alla behöver vi en kram ibland.

Den senaste månaden har jag knappt levt. Nu ska jag ta igen min förlorade tid. Det är ungefär en månad kvar innan skolan börjar igen. En månad kvar innan vi måste ta tonvis med ansvar, ställas inför en drös med krav. Stiga upp halv sju på morgonen. Jag har en månad kvar att försöka njuta. Se vad framtiden erbjuder. Så därför har jag bestämt mig för att jag ska sluta bry mig om rätt och fel . Jag ska släppa tyglarna. Jag ska göra allt jag annars har sagt nej till. 


Har ni sett filmen yesman? killen som säger nej till allt men en dag blir han övertalad till att bara säga ja, till allting. Det ska jag göra från och med nu. Jag ska sluta tacka nej. Jag ska sluta vara den duktiga moralflickan som leker nykterist och är rädd för förändringar , och nya saker.

Jag bokstavligt talat skiter i vart jag vaknar upp på morgonen. Jag skiter i om de är på ett sjukhus, eller hos en okänd kille. Jag skiter i allt. Jag ska prova hur det är att vara full. Ni vet , jag var hon som inte "hade behov av alkohol". Nu har jag det . Kalla mig svag , men är man inte snarare stark som provar på nya saker ? Det återstår att se.


Jag måste säga , att det är tur att skolan inte har börjat än. Annars hade jag skitit i skolan också. 



Jag lägger ner denhär skitbloggen, för att tag iallafall. Jag hatar namnet, men samtidigt gillar jag det. Eftersom alla beskriver mig som just Hispig.


Ni  får ha en bra sommar. Vi får se när jag återgår till bloggandet igen. Nu ska jag ha kul med mina vänner. Planerar att rymma till Thailand, måste dock spara pengar först.  Jag och Elisa har en resa inplanerad , till Sollefteå. Ska bli skitkul. Vi ser vad framtiden erbjuder.



Kram / Rebecca



Den person som är värd dina tårar,
skulle aldrig få dig att gråta.








 





Let the sun refuse to shine
It won't be long before the days are brighter
If every step's an uphill climb, oohh
Carry on until they feel much lighter
For all the clouds up in the sky, oohh
For all the teardrops in our eyes

It can get only get better
Be still my heart
It can only get better
We've come this far
It can only get better
I know it hurts
For what it's worth
It can only get better

If he should ever come our way
Dry the tears and look somewhere above him

Might be easier to say than to do
But just pretend that you no longer love him
When your back's against the ropes, oohh
When you miss someone the most

It can get only get better
Be still my heart
It can only get better
We've come this far
It can only get better
I know it hurts
For what it's worth
It can only get better

I know it hurts, oohh
For what it's worth
It can only get better
It can only get better

I know it hurts
For what it's worth
It can only get better
It can only get better

Kommentarer

  • Elisa säger:

    Jag älskar dig sötnos, jag ska göra allt jag kan för att du ska få det så kul som möjligt. Sollefteå blir underbart ;)<3

    2009-07-22 | 23:42:40
    Bloggadress: http://www.elisaaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: