.

Hola!

Kategori: Allmänt

tjeppa!

just nu sitter jag hos min padre och kollar på hockey , tragiskt nog. Hockey är bara roligt att se IRL , vara på plats och vara en del av publikhavet. Att sitta hemma i tvsoffan och bara glo på en skärm de suger , så tråkigt !


är lite tjurig , eftersom jag har spenderat helgen i lillpite som är som en bubbla sluten från omvärlden är jag inte så uppdaterad. Igår fick jag veta att dom ska riva kranen i hamnen , tror dom ja ! 75% av nsd:s läsare vill ha kvar kranen , och jag tror dom flesta luleåbor vill de. Iaf alla jag har hört. På fredag ska jag iaf befinna mig där med
mångamånga andra och protestera , dom kommer inte få nån chans att riva den för då kommer dom bli hatade för livet. luleås invånare kommer inte låta dom riva den thats it ! :)   Fattar inte , den står ju så fint där den är ? fan luleås SISTA symbol som hamnstad. de är ju våran stads kultur vi pratar om, oersättligt . de kan man ju inte bara skrota som vilket godispapper som helst.



Idag har jag vart med min humla Elisa , vi var med några trevliga prickar som heter kim och ville , de var sköjs :) 

på fredag är de valborg och jädrar vad jag är pepp ! ska vara i luleå , utan Alle. de känns ju lite tråkigt att vi inte ska vara med varandra då men överlever antar jag :(:) ska vara med massa kompisar , så jag kommer ju inte ha tråkigt iaf ;D Hade hoppats på att han skulle komma till luleå på fredag men de var  han inte heller så pigg på tydligen , menmen :) de är nästan jobbigt , så fort vi inte är inom 10 meters radie börjar jag sakna honom , vill va med han HELA tiden ! antar att de är så de känns när man är nykär . men saken är den att de har ju släppt för han , men inte för mig x) de kommer iaf gå bra , vi pratar ju med varandra på telefon så :) <3

och så får jag tid att plugga , och om de är något som jag behöver så är de verkligen att ta igen alla rester ! nog är dom oändligt många men redan nu går de nedförs , jag kommer klara de ! Har gjort massa omprover/missade prover och börjat rycka mig i kragen och ta igen allt , pratat med lärare hur vi ska lösa alla ogjorda prov osv och de blir bara mer och mer punkter från min "ta-igen-lista" att strycka , vilken kick ! När vi ändå har de i samtalsämnet så kan jag meddela er att jag skrev idrottsprovet idag och de gick SVINBRA (och tack till Bigge för att jag fick skriva ut papprena :)<3) . kände verkligen att de gick superbra iaf , om man vågar gissa så tror jag på VG , men blir kalasglad för ett G !


Alltså , luleås vårväder har kommit i puberteten . Humörsvägningar upp och ner. Ena dagen är det hur vacker och soligt som helst och nästa dag spöregnar de. Idag tänkte jag att jag skulle göra mig lite extra somrig med ballerinaskor , uppvikta jeans , tygjacka och uppsatt hår (har uppsatt hår typ en gång vart tredje årtusende - de vill säga , typ aldrig.) Trodde att de bara var lite morgonmulet och att solen skulle hoppa fram på dagen , men icke , istället var de kallt , blåsigt och senare regningt. och där stod jag som en idiot i ballerinaskor . He-He -.-



men efter regnet kommer solen alltid fram , de vet vi ju alla :) och de var ju bara bra , de hjälper ju den sista snön att smälta bort och då kan gräset börja växa , låter inte de lovely ? :D

nu ska jag traska hemåt och krypa i kojs , godnatt alla :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: