.

Att regndroppar faller som tårarna gör, de rår inte stjärnorna för

Kategori: Allmänt

den här veckan har vart världens jävla skitvecka , sämsta på riktigt länge ! våran lilla undulatbebis Svea fick länma jordalivet för att flyga till fågelhimmelen , och jag hoppas så in i själen att hon har de bra där. För jag tror att de finns en himmel efter döden , för allt som har levt på jorden.
 



De var i söndags när jag kom hem från träningen som jag såg att hennes ena ben hade en stor köttklump. de vi tidigre trodde bara var en stukning som skulle läka hade blivit infekterat och varigt och fyfan , vill inte ens tänka på hur ont hon måste ha haft de . Så de blev att fara med hela buren till veterinären akuttid på måndagen för att se vad dom kunde göra. Hon var ringmärkt och vi alla trodde  att de var pga den som de hade blivit infekterat , och dom sa att vi skulle komma tillbaka nästa dag (igår alltså) så att dom kunde operera bort den samt plåstra om henne och så skulle allt bli prima bellerina. trodde vi.


 Igår på morgonen när vi skulle sätta henne i en kartong och fara med henne till djursjukhuset upptäckte vi att våran hanfågel Nicko som vi har haft i 8 år inte kunde flyga , så han fick också följa med så dom kunde kolla på hans vinge. De var pappa som for med dom så jag fick veta allt via telefon. Pappa ringde mig och sa att dom rekomenderade att avliva båda fåglarna, Svea gick inte att rädda eftersom dom skulle bli tvugna att amputera benet och de är omöjligt för henne att överleva på ett ben. Så de fanns inga alternativ mer än att hon fick somna in. Nicko , hans vinge hade hoppat ur led och han kommer inte kunna använda den mer , därför vlle dom låta även honom somna. men de blev för magstarkt, eftersom de finns en chans att vingen helar sig så att han kan flyga igen , och om inte , så är han en burfågel som i princip bara klättrar , han flyger aldrig förutom när vi släpper ut dom. så jag sa till pappa att svea  var dom ju illa tvungna , men Nicko skulle vi ha kvar och låta han leva eftersom han klarar sig utan sin flaxande vinge. Han har alltid vart en lycklig fågel och aldrig visat några tecken på varken ålder eller smärta , så han hade alltså inte ont (tro mig , efter att ha sett svea så vet jag hur de ser ut när en undulat har ont) Så vår lilla gubbe lever och de är en tröst eftersom vi har haft han så otroligt länge . vill att han ska få somna in i sin bur , sitt hem , där han känner sig trygg.


Jag hatar när någon dör, och att se min hjärtekrossade syster som älskade Svea mer än allt annat levande, de gör så ont ! 


sen att bli i frågasatt varför vi inte bara knäckte nacken på henne istället för att betala flera hundra för veterinär , de är så sjuk fult gjort, omänskligt ! har man valt att ta ansvar för någon annans liv är de då fan bäst att se till att göra de , pengar har inget värde om man jämför de med kärlek ! vi gjorde vad vi kunde och jag hoppas att veterinären gjorde vad dom kunde. Vi försökte rädda henne men ödet ville något annant. Vart hon än är hoppas jag att hon är på en bättre plast än jorden och mår bra igen , min lillgumma.


sånnahär gånger märker man vilka som verkligen bryr sig och ställer upp. Tack Elisa & Sofie för allt stöd <3

*21/4 -09*  Rest in peace Svea , vi alla älskade dig♥

jag ska tända miljoner ljus för dig idag, jag kommer tänka på dig varje sekund, jag hoppas att du ser att vi saknar dig, jag kommer aldrig glömma dig vännen





Nicko     Freja      Svea . om ni bara visste hur svårt de är att kolla på denhär bilden för mig. lillgumman <3

Kommentarer

  • HANNA säger:

    ååååh, jag grät i dagar när min undulat dog.. :/ så jag förstår diig verkligen, rebecca :)<3

    2009-04-22 | 22:53:59
    Bloggadress: http://hhannaah.blogspot.com
  • hanna säger:

    naaaw :/ grät i dagar när min undulat dog, så jag förstår dig, rebecca :)<3

    2009-04-22 | 22:57:36
    Bloggadress: http://hhannaah.blogspot.com
  • hanna säger:

    naaaw :/ grät i dagar när min undulat dog, så jag förstår dig, rebecca :)<3

    2009-04-22 | 22:57:36
    Bloggadress: http://hhannaah.blogspot.com

Kommentera inlägget här: