.

rubrik

Kategori: Allmänt

Det blir inge firrkläm i kalix, tyvärr. Dom ringde idag och sa att det är fullt.. Aja,orkar inte vara som 90% av Sveriges befolkning och KLAGA, shit happens (Nog för att jag är himla duktig själv på att klaga annars, nåja).
 
MEN!! Gott folk, visst är det sant som dom säger, att när en dörr stängs så öppnas två nya? Jodå, det fick jag erfara idag. Min finafina vän Jon (bäst!!) gav mig några nummer till olika fiskare här i Luleå som kan tänkas behöva arbetskraft, och jodå, första fiskaren nappade och behövde mest troligt det. Jippi!! Det innebär att jag blir kvar i Luleå och kan då, samtidigt som jag har jobb, fokusera på körkortet och ännu mer jobbsökande, samt att jag inte behöver vara ifrån min familj, guld värt ♥
 
På tal om familj... Idag hämtade jag Ansky på dagis och så gick vi hem till henne och lagade plättar. Nutte, hon älskar att vara delaktig i mat och bak, har jag märkt. Och det är just de vi pysslar på med när jag är med henne, lagar mat och bakar. Tidigare har jag tyckt att det är svårt, så svårt att leka med henne, då jag inte har barnasinnet kvar. Det blir liksom bara någet halvdant tråkigt. Men, baka chokladbollar kan man göra, liten som stor, så det passar yppeligt. Och det är så himla mysigt! När jag och Anya (Och såklart Elin när hon är med) lagar mat och bakar, så känns det som att farmor sitter på ett moln och ler mot oss. Vi brukade alltid baka och laga mat med henne nämligen. Älskade farmor, vad jag önskar att hon levde..saknar henne något enormt. Det går inte en enda dag utan att jag tänker på henne ♥
 
Så, det är så läget ser ut nu, inge Kalix, men förhoppningsvis jobb OCH körkortsframsteg i Luleå istället. Fint!
 
Mina allra käraste systrar <3
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: