.

skolkare

Kategori: Allmänt

Idag har jag skolkat från skolan, som det badass jag är. Nejmen, har massor av plugg som släpar efter och det kändes viktigare att stanna hemma och ta igen det än att ruttna i skolan för saker som jag inte har gjort men borde ha gjort.
 
Men gör jag det? Eh ne. Istället sitter jag inne på studera.nu och jämför utbildningar.  Det är ju dags att söka nu och till hösten så SKA jag ha tagit in på något. Det kluriga är ju bara att veta vad man vill plugga till, och i vilken prioriteringsording man ska söka.
 
Det hade varit mycket lättare om jag bara visste att jag ville bli tex. lärare eller sjuksköterska, men det jag vill jobba med finns knappt, eller så vet jag nte om det själv.
 
Lite såhär har jag tänkt:
 
Plugga i tre år till något med männskliga rättigheter -> Bli klar när jag är 24 år.-> Jobba med det i si sådär 10 år ->Plugga till brandman-> Jobba med det i ca.15 år och sen -> Byta yrke till begravningsentrepenör
 
Men först måste ag alltså komma på VAD jag vill jobba med tills jag är 34, och sedan måste jag ta mig in på den utbildningen. Ååååh.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: