.

sputtnicken ferdinand

Kategori: Allmänt

Jag har inpulsshoppat en bil. Vet egentligen inte riktigt varför men det känns bra. Jag klämde ju löja i höstas och jag lovade mig själv att pengarna jag tjänade skulle sparas till något speciellt. En bil kändes speciellt och nu känner jag mig både nöjd och fattig, konstig känsla..
 
Iaf, en mörkblå honda civic blev det. Den är rätt gammal, född 97. Jag älskar den. Ibland åtminstone. Den är en jävel att lära sig köra, jag vet inte hur många kärringstopp jag har fått med den. Den tar jättehögt i kopplingen och jag bävar för den dagen jag måste starta i uppförsbacka med bilar bakom mig.
 
Jag har som en egen liten tradition att döpa mina fordon. Den dagen jag fått/köpt de, den dagens namnsdag blir deras namn. Min moppe fick jag på min födelsedag för fem år sedan, den 13/7. Hon fick med andra ord heta Judith. Denna gång stod det mellan Nanna och Ferdinand och det slutgilltiga blev Ferdinand eftersom min bil är en pojk. (sajko jag vet)
 
Den låter som en racerbil eftersom jag, på två dagar har lyckats köra sönder avgasröret, och den ser ut som en sputtnick tycker jag.
 
Den är jättesmutsig just nu men jag orkar inte tvätta den, den kommer ju ändå bli skitig igen sen :)
 
Det bästa med min bil är att den har ett hemligt fack som gjord för mina solbrillor, smart!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: