.

Mitt underbara hår!!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag måste bara säga , att fyfan vad jag älskar mitt hår. Är så glad över att jag har lyckats spara ut till min vanliga hårfärg. Ett år och några månader tog det, så himla värt Fattar inte varför jag började färga och ha mig med det från första början när jag redan hade så fin färg och kvalite. Så fort jag började leka kemist med det så sa det bara plopp så hade hälften av allt hår trillat av skallen, men nu är det äntligen, äntligen tillbaka, tjockare än någonsin. Aldrig mer hårfärg!
Helt sjukt hur snabbt hår faktiskt växer. Somsagt, ett år och några månader.
 
Några tips hur jag gjorde för att få ett friskt och fräsht hår:
 
1. HA TÅLAMOD, långt hår ploppar inte ut på en dag om ni trodde det
 
2. Köp shampoo och balsam från frisören, mycket viktigt. En annan sak som också är viktigt är att du ska
använd produkter som är anpassat för just din hårtyp. Glöm allt billigt skit du kan köpa på coop, i slutändan så går du plus på att lägga pengar på dyrare produkter, det gynnar både ditt hår och din plånbok. personligen så har jag sparat mycket pengar på att köpa dyrare produkter eftersom dom räcker i år och dar, typ. Ett tips om du vill komma billigt undan är att beställa storpack från internet. Det kan du spara många slantar på. tex DETTA erbjudande, dessa produkter skapar mirakel. (Bli inte chokade över priset, jämför det med storlekarna så förstår ni :))
 
3. Om ni absolut vill färga, använd då en toning som heter Color touch från wella. Den finns att köpa hos alla frisörer typ och den är superbra! Först och främst är den snäll mot håret, själv märkte jag jättestor skillnad mellan den och "vanliga" hårfärger. Sen så är den inte alls dyr, kring 130 kr vilket är normalpris för hårfärger, dessutom så är den jättedryg, räcker och blir över. Den tvättas ut sakta men säkert, vilket är bra för då får man inte en lika skarp utväxt (som ändå ska färgas över, right?). Kan varmt rekomendera den, var så nöjd när jag använde den.
 
4. Ha inte för bråttom när du tvättar håret. Mångar sköljer ut shampoot och balsamet på en gång. Istället för att göra det kan man göra andra saker under tiden, tex. Stampoonera- raka ena benet- skölja bort shampoot- på med balsam- Raka andra benet + vad mer ni nu rakar. skölj sedan NOGA ut det.
 
5. Var snäll mot ditt hår. Det säger sig själv att det blir skört om man plattar det varje dag. Släng upp det i en toffs istället, det är både snyggt och snällt mot håret. Eller varför inte i dount? Ett tips är att använda hårsnoddar utan metallfästen.
 
6. Borsta inte håret i onödan,
 
7. Nej, nej, nej, NEJ. Det går inte att låta bli att klippa det. Eller färga över det slitna. Om det vore så lätt.. A och O till långt hår att att först och främst klippa bort det slitna. Vad är det för idé att spara ut håret tills det är långt, om det slitna ändå klättrar? Då står du där med långt, slitet istället för kortare men fräsht. Du kommer ändå måsta börja om från början om du gör på det sättet vilket är slöseri på tid. Tidigare så klippte jag mitt hår i samma tackt som det växte, och nu behöver jag bara toppa igenom det ibland. Visst, jag hade såklart inte råd att springa till frisören en gång i månaden, men kanske  var tredje. kom ihåg att ju längre du låter det slitna vara kvar, desto mer slitet blir det. Det går inte att gena.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: