.

fin dikt

Kategori: Allmänt

Dagen kan komma då min kropp ligger vit på ett sjukhus och läkaren konstanterar att min hjärna har slutat att fungera.

-Ge då mina ögon till en man som aldrig har sett en soluppgång, ett barns ansikte eller en kvinnas ögon.
-Ge då mitt hjärta till nån vars egna hjärta bara har givit honom ändlösa dagar av smärta.
-Ge mitt blod till tonåringen som dragits fram ur bilvraket så att han kan få se sina barn leka.
-Ge mina njurar till en människa vars liv, vecka efter vecka är beroende av en maskin.

Ta mina ben, varje muskelfiber, varje nerv ur min kropp, och finn det möjliga för ett invalidiserat barn att gå.
 Utforska varje skrymsel, ta mina celler och odla dem, så att en stum pojke kan få heja på sitt favoritlag och en
döv flicka höra regnet smattra.
 
Bränn det som blir kvar av mig och sprid askan för vinden. Om ni måste begrava mig, begrav då mina fel, mina svagheter, mina misstag och fördommar. Ge mina synder till djävulen och min själ Gud. Om ni av en händelse vill komma ihåg mig, kom då i håg att jag älskar er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: