.

Håll mitt hjärta

Kategori: Allmänt

Jag är övertygad om att du har det bättre där du är nu. Att du är frisk och stark. Och att du inte längre har ont. Jag är glad över att jag fick träffa dig en sista gång, men jag visste inte då, att då jag sa hejdå farmor, då sa jag det för sista gången. Och jag visste inte då , att det var den absolut sista gången jag fick höra din röst, att det var den sista gången som du sa mitt namn. Att det var allra sista gången som du sa sköt om dig, ha det bra. Och att det var sista gången som jag svarade desamma.

Jag kan inte säga att jag är glad över det som hände, men samtidigt tror jag att det var bäst, hur hemskt det än låter. För du somnade in i din rullstol, och det var på det sättet du ville lämna livet. Genom att somna. och om det finns en gud , då ser han till att du mår bra nu. Att du kan gå igen, se igen. Leva ditt liv på nytt som du vill leva det.  Och att du är med dom du älskar.


Jag är ledsen över att jag sällan fanns där för dig , medans du alltid fanns där för mig.

Men jag är glad över att du hann träffa Anya, och att du hann lära känna Poo. Och att du fick skaka hand med min första pojkvän. För du sa ju att det var en sak som du såg fram emot. Och de har du sagt i så många år som jag kan minnas.

Tack för alla minnen. Du var den bästa farmorn i världen. Hur sällan jag än sa det till dig, så säger jag det nu. jag älskar dig , och jag kommer alltid göra det

80 år blev du. 

Vila i frid.




Låten som alltid kommer påminna mig om dig. Och farmor, Jag håller det jag en gång för flera flera år sedan lovade

Kommentarer


Kommentera inlägget här: