.

muminboden.se osv

Kategori: Allmänt

Jag dör lite inombords, har hittat världens finast hemsida, smokfull med muminsaker.... ååååh, jag som ska spara mina pengar inför sämre tider är det tänkt, hatar det!! Dom har så himla fina saker! Nåja, jag får suga på det lite, om jag känner mig sjölv rätt så kommer jag ändå klicka hem lite grejor när sista lönen kommer.  Tills dess  ska alla pengar som behövs gå till körkortat som kommer bli så in i helvete dyrt. Man är ju inte direkt bortskämd med sparkonton från när man var liten eller att pärona betalar, nej. Heter man Harila i efternamn så får man stå för körkortet själv. Helt själv. :)
 
På tal om något helt annat så är jag som vanligt jättesugen på att tatuera mig.
 
Sen så funderar jag även liiite på om man skulle kunna hitta på något för luleås hemlösa, inför jul eller liknande. Men det är bara lite önsketänk just nu. På min farbrors 60årsdag som var nu i somras så blev det över massor med mat, som dom tänkte slänga. Jag tyckte att det var himla slöseri, man är ju liksom inpräntad sen barnsben med "tänk på dom stackars barnen i afrika". Nej, skicka maten till afrika skulle bli lite svårt , det förstod ju tilloch med jag. Men så tänkte jag , att det är väl inte bara barnen i afrika som är hungriga. Jag ringde helt enkelt till luleås härbärge och frågade om dom ville ha maten, och det ville dom. Så vi packade bilen full, jag och min käraste och så for vi och lämnade den. Och gud, om ni bara visste hur tacksamt dom tog emot den. Jag hoppas hoppas hoppas att det räckte till alla som ville ha och att alla blev mätta.
 
Den bästa känslan jag vet , det är att göra andra glada. Så.. Att bjuda Luleås hemlösa på julbord, varför inte? måste bara kika om jag har råd..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: