.

Utkast: Juli 1, 2012

Kategori: Allmänt

snart börjar natt 2 av minst fyra denna vecka (min vecka började igår, hehe)


Natten igår gick riktigt bra! Haha, dom behövde ju inte ens en vikarie, för dom var full bemanning ooch visste inte ens om att det skulle komma någon till. Hon jag var vikarie för skulle inte ens ha jobbat då. Skumt. Min kväll bestod av att vaka över en döende samt se på tv.

på morgonen när jag hade slutat var jag så pigg så jag for förbi fyren en sväng och hälsade på en trött Oskar. nutte vad sliten han var :)

Jag hade även jättesvårt att somna sedan när jag kom hem, låg och vände mig till 11 tiden ungefär. Hade så många tankar att reflektera över. Jag tänkte mycket på den döende personen som jag hade hållt ett öga på. Att se en illa tilltygad person, helkroppsförlamad och beoende av många maskiner, inte ens kunna prata men vara klar i skallen, ligga där och längta efter att dö.. Det gjorde så ont. Personen i fråga var inte ens gammal, i mina föräldrars ålder. Livet är så orättvist mot vissa.

Man inser verkligen vad som är viktigt här i livet i mitt jobb, hur otroligt viktigt det äre att ta till vara på tiden man har och uppskatta, uppskatta allt. Upskatta att ha tråkigt, att få vänta, att saker inte blir som det var tänkt riktigt.

Att uppskatta sin familj och vänner, sin partner, sig själv och sitt liv.

Jag älskar er, min underbara familj, mina fina vänner och min framtid som jag tror på; Emil. klychigt, jag vet. jag är klychig, faktiskt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: