.

sdertyu

Kategori: Allmänt

Jag har jobbat som en idiot hela veckan så nu tar jag välförtjänt ledigt hela helgen. tror jag..(ledigt på en helg?!? Toka)


Iaf, jag har jobbat natt vilket innebar att jag sov hela dagen. Bokstavligt talat HELA dagen faktiskt, vaknade klockan åtta av att Elin ringde. Hon är på trästocks och har lovat att ringa och berätta att allt går bra (eller dåligt.)

Jag drömde om mormor. Hjärta, finaste mormor. Oj vad jag saknar henne. Så klockan tolv (spöööktimmen) tog jag cykeln och hojade till kyrkogården och tände ett ljus på hennes grav. Mamma hade planterat blommor så fint där. Det är konstigt. När jag är vid hennes grav blir jag alltid tom på tankar. Jag kan sitta hur länge som helst och verkligen försöka tänka på saker, minnas, prata. Men det går inte. Jag blir liksom nollställd.

Åh, deet har börjat bli mörkt och kallt om natten. Underbart! Jag älskar hösten, det är min absoluta favoritårstid. På hösten blir jag alltd lugn och avslappnad. Jag älskar att det är kyligt, fuktigt, regningt, mörkt samtidigt som naturen  blossar upp i varma färgen. Så vackert. Ibland på hösten kan jag ställa mig och ta kort på random träd, lite vars som helst, bara för att dom är så vackra.


Jag har börjat kolla på städer söder ut som verkar intressanta att flytta till. Enda sen jag var en liten knodd har jag sagt att jag ska flytta söder ut och nu är jag trött på att bara drömma och längta. Jag vill flytta till en stad som är större än Luleå (no shit..) och som ligger nära Göteborg, Malmö eller Stockholm. Tanken är väl att jag ska ta körkort först, här Luleå, och sen..

Jag har hört av många på jobbet att söder ut så krävs det inte utbildning för att jobba på boenden vilket vore alla tiders för mig :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: