.

det gånga året, eller nå.

Kategori: Allmänt

nu är det drygt en dag kvar av 2011. Jag har inte så mycket vettigt att säga om detta år, det har vart ett rätt tråkigt år som ibland har haft sina fina glimtar.

Bland annat så TOG JAG FUCKING STUDENTEN! jag förstår verkligen varför folk kallar studenten för den bästa dagen i deras liv, för känslan är obeskrivbar! Jag kommer alltid minnas studenten som den dag när jag forsovde mig och fick cykla till studentfotograferingen på min gamla rostiga kärringhoj utan växlar och bromsar i 100 knyck med kackelackorna och studentmössan i korgen, för att sen komma dit genomsvettig och få beskedet att fotograferingen är 40 minuter försenad. Jag kommer även alltid minnas känslan jag hade i kroppen, en känsla av spänning, förhoppningar, glädje, FRIHET. Gud, känslan av att snart vara fri, helt underbar. Tänk er att ha gått 3 år i ett program jag inte alls trivdes och passade in i, bara trampade igenom allt med g- på pappret i väntan på att allt skulle bli över? Helt plötsligt så stod jag där i väntan på utspringet , som en läsk som hade blivit rejält omskakad, helt plötsligt var det som om någon öppnade korken. Precis som en explotion, av glädjerus, frihet.

Sen kan jag för mitt liv inte förstå varför folk så jävla gärna vill ta sabbatsår, det är ju skittråkigt! Håller på att avlida av rastlöshet!!!

2011.... Under 2011 har jag lärt mig att man inte måste älska alla och slicka allas röv. Jag har lärt mig att vänner kommer och vänner går, helt enkelt. vissa är jag för stolt för att ens bry mig om längre. ne.. de senaste två månaderna har jag mest gått och vart bitter över saker och ting,  bara för att jag är för trög  att komma på saker först efteråt, så de kan jag få slippa nästa år tycker jag.

kort och gott kan jag säga att 2012 är rikitg välkommet, jag är så less 2011.

Jag hoppas att 2012 bjuder på JOBB, mer givmildhet, mindre "mitt, bara mitt". 




gott nytt år hejdå

Kommentarer


Kommentera inlägget här: