.

hata magsjuka....

Kategori: Allmänt

hallå. somvanligt var det ett tag sedan.. aja. Har ett sjukt roligt liv just nu, upplever det hellre irl än att sitta och trycka vid datorn :)

idag är jag magsjuk, så jävla äckligt!!! det började inatt vid ett tiden , sen har jag vart en fontän hela morgonen.. har äntligen fått i mig lite vätska; tre glas vatten, lite blåbärssoppa (mim nya drog <3) och avslagen cola. När farmor levde sa hon alltid att avslagen cola var det absolut bästa knepet att bota magsjuka på, så de är lite av en tradition för syskonen Harila att dricka de vid magsjuka. Vet inte om det bara sitter i hjärnan eller om det faktiskt är sant , men det känns lite bättre (y)

Desamma med blåbärssoppan, de kändes genast lite bättre efter att jag hade fått i mig de. Säkert eftersom det innehåller vitaminer, fibrer och blåbär är som dom flesta säkert vet bra emot magbakterier :)

Det grämer mig verkligen att jag är sjuk just i dag, hade massa saker inplanerade... Bla. en föreläsning av en väldigt gammal man som har suttit i koncentrationsläger under andra världskriget. Hans föreläsningar ska tydligen  vara riktigt fänglsande har jag hört. Jag som är smygintresserad av just andra världskriget var typ i sjunde himmelen när jag hörde att han skulle komma till skolan att föreläsa om sitt liv... BAJS missade de ! och eftersom han är så gammal lär han nog intehinna med så många fler...

Sen är de ju även hockey idag, hatar att missa den...

och sen lite fler saker... :(

sämsta tajmingen någonsin!!


ääh , nu ska jag slurka i mig ytteligare lite blåbärssoppa och tacka högre makter för att dom slog in min önskan (som egentligen inte var seriös, men det fattade dom tydligen inte..)


bitterkärring...

Kommentarer

  • Bigge säger:

    Krya på dig stumpan! Pözz!

    2010-01-22 | 19:45:19
  • Agge säger:

    Blåbärssoppa och avslagen Cola är det bästa! Det funkar i våran familj också :-D

    Krya på dig!

    2010-01-25 | 09:33:32

Kommentera inlägget här: